Brooklyn Bridge, o bijuterie de pus la suflet

Traversarea Podului Brooklyn este o activitate obligatorie atunci cand te afli la New York, pentru ca este o bijuterie de constructie!
A fost desemnat in mod oficial obiectiv de referinta al New York-ului si al ingineriei civile.
Am ales sa il strabat dinspre Brooklyn catre Manhattan, ca sa pot avea mereu in vedere skyline-ul si sa simt cum ma apropii de el incet, incet.

Pentru a face asta, m-am ratacit putin, pentru ca am coborat la o statie de metrou cam indepartata de pod si astfel m-am plimbat destul de mult si prin Brooklyn. Asa cum reiese din filme si din cultura locala, acest cartier a fost multa vreme unul despre care New Yorkezii nu au avut o impresie foarte buna. Ce e drept, cred ca nici astazi nu este tocmai recomandat.


Zona pe care am vizitat-o eu este OK, insa cu o alta ocazie am luat metroul in directia gresita si am patruns destul de mult in inima lui. Pe masura ce ne indepartam de Manhattan, cu fiecare statie parea ca patrundem intr-un film de groaza. Personajele care urcau si coborau erau din ce in ce mai tipice pentru ceea ce inseamna saracie, mizerie si nedreptate a sortii, daca pot spune asa.

Trecand peste asta, atata vreme cat ramai aproape de marginea cartierului, este totusi un perfect punct de observatie pentru skyline-ul Manhattanului.
Eu am ales Brooklyn Bridge Park si am avut astfel parte de o plimbare foarte interesanta. Ca sa nu mai zic ca, in timp ce cautam intrarea pe pod, am facut si o croaziera inopinata pana la Governor’s Island si inapoi. Tot ca sa pot admira skyline-ul.

Constructia podului a inceput in 1870 si a fost inaugurat pe 24 mai 1883. Este un pod hibrid (fix si suspendat), fiind pentru vremea lui cel mai lung din lume – 486,3m. A fost primul pod fix care a facut legatura intre Manhattan si Long Island (respectiv cartierul Brooklyn), traversand East River.

Designul deosebit a fost cel care a atras atentia asupra sa de la bun inceput si care il mentine si astazi pe aceeasi pozitie. Podul este unul dintre putinele care poate fi traversat gratuit si este destinat traficului rutier dar si pietonal. Pasarela destinata pietonilor se afla deasupra celei rutiere si asta adauga un plus de farmec traversarii acestui pod. Datorita vechimii sale si a gradului intens de folosinta, podul este renovat in totalitate o data la 30 de ani. De fiecare data insa, sunt pastrate si conservate structura si aspectul originale.





Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *